reklama

Bolesť nie je vidno

Je ťažké porozumieť ako to bolí lebo bolesť nie je vidno. Niekto sa aspoň trošku snaží poruzumieť, no vačšina ľudí nie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Chcem písať pre ľudí, ktorí chcú vedieť o chronickej bolesti z pohľadu pacienta a možno aj trošku porozumieť aké to je s ňou žiť. Žijem totiž s bolesťou už veľa rokov. Je to len moja osobná skúsenosť, ale verím, že ľudí ako ja je na svete veľa.

Veľa vecí sa zmení vo vašom živote, keď musíte žiť s bolesťou každý ďeň. Tie zmeny sú veľké, ale neviditeľné pre ľudí, ktorí ju nemajú. Nie je to ako ked si zlomíte ruku alebo nohu.

To hneď všetci vidia.

Môj každodenný život začína bolesťou a nekončí bolesťou. Bolesť je tam stále, každý ďeň, každú noc, neustále…

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prestavte si, že si porežete prst. Som presvedčená, že sa vám to stalo aspoň raz. Ako to bolí? Teraz to vynásobte x 100 a predstavte si, že vám ho takto režú každý ďeň. Tak takto to bolí.

Páčilo by sa vám žiť takto v bolesti každý ďeň, každú hodinu, každú minútu? Predstavte si, že vás to bude bude bolieť tak veľmi stále a bez prestávky a už nikdy to neprestane. Nikdy. Aký je to pocit?

Mali by ste chuť žiť takýto život? Asi nie.

Alebo, keď máte chrípku určite sa vtedy cítite veľmi zle a nechcete nikoho vidieť lebo sa cítite mizerne. Ja sa takto cítim už roky. A verte mi nemôžem sa predsa takto predsa cítiť každý ďeň. Čo by to bol za život? Cítiť sa hrozne každý ďeň. Veľmi sa preto snažím žiť normálne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto keď sa usmievam, znamená to, že som šťastná, ale to neznamená, že práve nemám bolesti. Znamená to, že sa tak veľmi snažím aj keď sa cítim mizerne.

Jana Bartánusová

Jana Bartánusová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem s chronickou bolesťou a učím sa s ňou žiť. "Málo sa o nej hovorí, málo sa o nej vie." Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu